Een campuscontract is een huurovereenkomst die geldt voor woonruimte bedoeld voor studenten. In dit contract is opgenomen dat je de woonruimte alleen kunt huren als je student bent. Je komt in aanmerking voor een appartement bij OurCampus als in Nederland ingeschreven bent voor een bachelor of master opleiding of PhDer bent. Wij controleren minstens jaarlijks of je daadwerkelijk nog student bent. Als je niet kunt aantonen dat je student bent, mag OurCampus volgens de wet de huurovereenkomst opzeggen. Nadat je jouw studie voltooiid of beeindigd hebt, heb je nog maximaal 3 maanden de tijd om een andere woning te zoeken. Check OurDomain voor huurwoningen voor (young) professionals.
Bij het tekenen van jouw contract moet je de volgende documenten meenemen:
Je tekent een contract voor 12 maanden, hierna is het contract maandelijks opzegbaar.
Nee. Bij OurCampus kun je een campuscontract afsluiten vanaf 12 maanden. Het is dus niet mogelijk om voor een kortere periode dan 12 maanden te huren. Als je op zoek bent naar een huurwoning voor een bepaalde duur tussen de 3 en maximaal 12 maanden zijn er wellicht short stay mogelijkheden via onze partner OurDomain
Om op OurCampus te mogen wonen is het een vereiste dat je als student staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling. Dit betekent een voltijd (minstens 19 uur) inschrijving voor een hbo-, of universitaire opleiding. Tevens biedt OurCampus promovendi en postdoc studenten de mogelijkheid een appartement te huren. LBO en MBO studenten komen niet in aanmerking voor een woning op OurCampus. Als je geen student meer bent, check onze partner OurDomain voor huurwoningen voor (young) professionals.
Je komt in aanmerking voor een appartement op OurCampus indien je kunt aantonen dat je een student (bachelor, master, promovendus, postdoc) bent in Nederland, ongeacht in welke stad.
Neem contact op met de administratie van jouw onderwijsinstelling en vraag naar een verklaring dat je bent ingeschreven. Met deze verklaring kun je aantonen dat je student bent.
Elke bewoner van OurCampus heeft een zelfstandig appartement. Dat betekent dat jij je eigen postadres hebt en dus ook jouw eigen afsluitbare brievenbus.
De appartementen op OurCampus kleiner dan 40m2 zijn geschikt voor bewoning door 1 persoon. De appartementen vanaf 40 m² zijn geschikt voor bewoning door 2 personen. In geval van dubbele bezetting dient het campuscontract door 2 personen getekend te worden.
Het installeren van een vaatwasser in jouw appartement is niet toegestaan.
OurCampus is uitgerust met electronische sloten. Iedere bewoner krijgt een persoonlijke electronische sleutel (Campus tag) die toegang biedt tot de toegang van appartementengebouw, het persooonlijke appartement en de fiestenstalling. Tevens biedt de Campustag toegang tot faciliteiten die exclusief voor bewoners zijn zoals de studie ruimten, de wasserette en de lounge.
In de gebouwen van OurCampus is het uitsluitend toegestaan om in jouw eigen appartement te roken. In alle amenity ruimten is roken niet toegestaan. Uiteraard mag er buiten, op het campusterrein, wel gerookt worden.
Het installeren van een wasmachine in een appartement is niet toegestaan. OurCampus beschikt over een moderne wasserette waar bewoners voor een redelijke vergoeding gebruik kunnen maken van wasmachines en drogers. Er is tevens een stomerijservice beschikbaar bij de Albert Heijn.
Direct naast OurCampus ligt station Diemen-Zuid met uitstekende trein, metro en busverbindingen. Amsterdam is vanaf OurCampus ook goed bereikbaar per fiets.
Er zijn tevens huurauto's beschikbaar van ConnectCar. Heb je toch een eigen auto nodig, dan heb je de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten voor ons parkeerterrein (Wisselwerking 2-6 te Diemen, circa 200m van OurCampus).
Bezoekers kunnen met de blauwe parkeerschijf gratis parkeren aan de Dalsteindreef (blauwe zone, max 2 uur) of met Parkbee op het parkeerterrein aan de Wisselwerking 2-6 (via Parkmobile of Parkline app).
Het is niet mogelijk om via de gemeente een parkeervergunning aan te vragen.
Nee. Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor tijdige betaling van jouw huur en servicekosten.
Na ondertekening van het huurcontract dien je naast de inschrijfkosten, tweemaal de huur als waarborgsom te betalen.
Binnen 6 maanden na het einde van een kalenderjaar ontvang je een afrekening van jouw servicekosten.
Mogelijk kom je in aanmerking voor huurtoeslag. Of dat het geval is hangt onder meer af van je leeftijd en inkomen. Op de site van de Belastingdienst kun je checken of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.
Wij zullen de meest recente Covid-19 veiligheidsrichtlijnen van de Nederlandse overheid volgen om al onze bewoners en het onsite team te blijven beschermen. Deze zullen duidelijk gecommuniceerd worden in onze gebouwen. Daarnaast hebben we de frequentie en methode van het schoonmaken van de amenity ruimtes en veelgebruikte voorwerpen, zoals knoppen en deurklinken, verhoogd. Wij zullen alle bewoners op de hoogte blijven houden van alle veranderingen op het gebied van overheidsvoorschriften en -maatregelen en de gevolgen daarvan voor het gebouw.
Hoewel het niet verplicht is, raden wij alle bewoners en bezoekers ten zeerste aan een niet-medisch mondkapje te dragen in onze openbare ruimten en wanneer zij gebruik maken van de liften.
Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan Covid-19, verzoeken wij je dringend de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij willen graag op de hoogte blijven om je waar mogelijk bij te staan en de verspreiding van het virus te helpen beperken. Uiteraard zullen wij jouw privacy respecteren. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten.
Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan COVID-19, gelieve dan de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij zijn er om je te helpen waar we kunnen en we zullen uiteraard jouw privacy respecteren. Wij kunnen je helpen met praktische zaken zoals het buitenzetten van vuilnis en het bezorgen van jouw (online) boodschappen aan huis.
Wij blijven alle bewoners er op aandringen om de Service Desk te informeren wanneer zij positief getest zijn of in isolatie moeten voor vermoedelijke Covid-19 blootstelling. We willen graag op de hoogte blijven om waar nodig te kunnen helpen en om de verspreiding van het virus te beperken. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten. Het is van cruciaal belang dat iedereen de maatregelen en richtlijnen van de overheid inzake hygiëne en sociale afstand blijft naleven.
Wij sluiten de amenity ruimten alleen als dit nodig is als gevolg van de Nederlandse overheidsmaatregelen en beperkingen. Als dat het geval is, zullen wij de servicekostenbijdragen voor deze amenity ruimten financieel compenseren.
Wij verzoeken iedereen dringend zich te laten testen als je luchtwegklachten hebt (hoesten, neusverkoudheid, keelpijn of longontsteking), die vaak gepaard gaan met koorts, of als je in contact bent geweest met een besmet persoon of een verhoogd risico op besmetting hebt gelopen in het kader van bron en contact onderzoek. Deze test is gratis. Voor meer informatie en testlocaties kun je terecht op https://coronatest.nl/ of bellen naar: 0800 1202.
Ja, het Service Desk team zal diensten blijven verlenen en bewoners helpen waar zij kunnen. Om onnodige blootstelling van zowel bewoners als van het Service Desk team te beperken, worden bewoners vriendelijk verzocht om de Service Desk via e-mail en telefoon te benaderen.
Wanneer je een maintenance request indient via het bewonersportaal, zal ons team jou eerst bellen om een aantal basisvragen over jouw gezondheid te stellen. Mocht je symptomen krijgen voordat jouw aanvraag is opgelost, dan vragen wij je vriendelijk ons daarvan op de hoogte te stellen.
Onze Maintenance zal opnieuw een aantal basis gezondheidsvragen stellen voordat zij jouw woning betreden. Als zij enige twijfel hebben over jouw fysieke welzijn, zullen zij jouw woning niet te betreden. In die situatie zal de Service Desk telefonisch contact met je opnemen om verdere afspraken te maken.
De monteurs zijn verplicht een mondkapje en handschoenen te dragen. De monteur zal je vragen de ramen open te zetten voor extra ventilatie voordat hij het appartement betreedt. Ook zal je vriendelijk worden verzocht om op de gang te wachten terwijl het probleem wordt verholpen of een gezichtsmasker te dragen als je liever in jouw woning blijft. Er moet altijd een minimale afstand van 1,5 meter in acht worden genomen.
Helaas worden fysieke evenementen voor bewoners uitgesteld. We weten dat de huidige omstandigheden voor iedereen zeer veeleisend zijn, vooral voor degenen die in een eenpersoonshuishouden wonen of ver weg van hun thuisland zijn. Hoewel we geen fysieke bewonersevenementen kunnen organiseren, nodigen we alle bewoners uit om mee te doen en bij te dragen aan onze online campagne via onze socialemediakanalen en via de hashtag #AllYouNeedIsHome. De campagne omvat leuke, work-outs en live evenementen en workshops.
Om de blootstelling door leveringen in onze gebouwen te verminderen, raden wij je aan om gebruik te maken van MYPUP; snel, gratis, handig en Covid-proof. De lockers kunnen touchless geopend worden met behulp van de app. Als je nog niet geregistreerd bent, download dan de app of ga naar www.mypup.nl.
Alle actuele maatregelen en updates van de Nederlandse overheid zijn te vinden via https://www.government.nl/topics/c/coronavirus-covid-19 (Engels) en de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) via: https://www.rivm.nl/en.
Als je van plan bent jouw woning langer dan twee weken te verlaten, verzoeken wij je om de koelkast/vriezer leeg te maken, het vuilnis weg te gooien, de stekker uit het stopcontact te halen, de ramen te sluiten en de verwarming lager te zetten. Wij stellen het op prijs als je de Service Desk via e-mail informeert als je van plan bent langer dan twee weken weg te gaan.