FAQ

How can we help?

Hoe kunnen we je helpen?

Het Campuscontract

Wat is een Campuscontract?

Een campuscontract is een huurovereenkomst die geldt voor woonruimte bedoeld voor studenten. In dit contract is opgenomen dat je de woonruimte alleen kunt huren als je student bent. Je komt in aanmerking voor een appartement bij OurCampus als in Nederland ingeschreven bent voor een bachelor of master opleiding of PhDer bent. Wij controleren minstens jaarlijks of je daadwerkelijk nog student bent. Als je niet kunt aantonen dat je student bent, mag OurCampus volgens de wet de huurovereenkomst opzeggen. Nadat je jouw studie voltooiid of beeindigd hebt, heb je nog maximaal 3 maanden de tijd om een andere woning te zoeken. Check OurDomain voor huurwoningen voor (young) professionals.

Welke documenten moet ik meenemen voor het tekenen van het Campuscontract?

Bij het tekenen van jouw contract moet je de volgende documenten meenemen:

  • Een geldig legitimatiebewijs (voor buitenlandse studenten tevens de verblijfsvergunning)
  • Een bewijs van inschrijving aan jouw onderwijsinstelling
  • Je betaalpas voor het betalen van de administratiekosten en de waarborgsom à tweemaal de huur. Let op: uit veiligheidsoverwegingen accepteren wij uitsluitend betalingen per pin.

Wat is de duur van het Campuscontract?

Je tekent een contract voor 12 maanden, hierna is het contract maandelijks opzegbaar.

Kan ik voor een half jaar huren?

Nee. Bij OurCampus kun je een campuscontract afsluiten vanaf 12 maanden. Het is dus niet mogelijk om voor een kortere periode dan 12 maanden te huren. Als je op zoek bent naar een huurwoning voor een bepaalde duur tussen de 3 en maximaal 12 maanden zijn er wellicht short stay mogelijkheden via onze partner OurDomain

Voorwaarden

Kom ik in aanmerking voor een woning op OurCampus?

Om op OurCampus te mogen wonen is het een vereiste dat je als student staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling. Dit betekent een voltijd (minstens 19 uur) inschrijving voor een hbo-, of universitaire opleiding. Tevens biedt OurCampus promovendi en postdoc studenten de mogelijkheid een appartement te huren. LBO en MBO studenten komen niet in aanmerking voor een woning op OurCampus. Als je geen student meer bent, check onze partner OurDomain voor huurwoningen voor (young) professionals.

Wat is een verklaring van onderwijsinstelling?

  • Een verklaring van je onderwijsinstelling dat je bent ingeschreven voor het lopende studiejaar een collegekaart van je onderwijsinstelling mét vermelding van geldigheid in het lopende studiejaar.
  • Een bewijs van inschrijving van je onderwijsinstelling voor het lopende studiejaar. Ook in de volgende gevallen kun je een appartement huren op OurCampus.
  • Je wacht op een co-schap plaats en laat hier bewijs van zien. Je hebt een aio of oio- aanstelling en je toont je arbeidscontract en meest recente loonstrook Je bent om medische redenen tijdelijk gestopt met studeren en laat ons hiervan een verklaring van de studentendecaan zien.

Ik studeer niet (meer) in Amsterdam, maar wel een opleiding ergens in Nederland. Mag ik een appartement huren op OurCampus?

Je komt in aanmerking voor een appartement op OurCampus indien je kunt aantonen dat je een student (bachelor, master, promovendus, postdoc) bent in Nederland, ongeacht in welke stad.

Ik heb (nog) geen verklaring van onderwijsinstelling ontvangen, wat moet ik doen?

Neem contact op met de administratie van jouw onderwijsinstelling en vraag naar een verklaring dat je bent ingeschreven. Met deze verklaring kun je aantonen dat je student bent.

Gebruik van het Appartement

Heb ik een eigen brievenbus?

Elke bewoner van OurCampus heeft een zelfstandig appartement. Dat betekent dat jij je eigen postadres hebt en dus ook jouw eigen afsluitbare brievenbus.

Is het mogelijk op met meerdere mensen in 1 appartement te gaan wonen?

De appartementen op OurCampus kleiner dan 40m2 zijn geschikt voor bewoning door 1 persoon. De appartementen vanaf 40 m² zijn geschikt voor bewoning door 2 personen. In geval van dubbele bezetting dient het campuscontract door 2 personen getekend te worden.

Ik wil in mijn appartement een vaatwasser aansluiten, mag dat?

Het installeren van een vaatwasser in jouw appartement is niet toegestaan.

Wat is een Campus Tag?

OurCampus is uitgerust met electronische sloten. Iedere bewoner krijgt een persoonlijke electronische sleutel (Campus tag) die toegang biedt tot de toegang van appartementengebouw, het persooonlijke appartement en de fiestenstalling. Tevens biedt de Campustag toegang tot faciliteiten die exclusief voor bewoners zijn zoals de studie ruimten, de wasserette en de lounge.

Mag ik roken in mijn appartement?

In de gebouwen van OurCampus is het uitsluitend toegestaan om in jouw eigen appartement te roken. In alle amenity ruimten is roken niet toegestaan. Uiteraard mag er buiten, op het campusterrein, wel gerookt worden.

Ik wil een eigen wasmachine aansluiten, mag dat?

Het installeren van een wasmachine in een appartement is niet toegestaan. OurCampus beschikt over een moderne wasserette waar bewoners voor een redelijke vergoeding gebruik kunnen maken van wasmachines en drogers. Er is tevens een stomerijservice beschikbaar bij de Albert Heijn.

Waar kan ik parkeren?

Direct naast OurCampus ligt station Diemen-Zuid met uitstekende trein, metro en busverbindingen. Amsterdam is vanaf OurCampus ook goed bereikbaar per fiets.

Er zijn tevens huurauto's beschikbaar van ConnectCar. Heb je toch een eigen auto nodig, dan heb je de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten voor ons parkeerterrein (Wisselwerking 2-6 te Diemen, circa 200m van OurCampus).

Bezoekers kunnen met de blauwe parkeerschijf gratis parkeren aan de Dalsteindreef (blauwe zone, max 2 uur) of met Parkbee op het parkeerterrein aan de Wisselwerking 2-6 (via Parkmobile of Parkline app).

Het is niet mogelijk om via de gemeente een parkeervergunning aan te vragen.

Financieel

Moet er een ouder/verzorger garant staan voor mijn huur?

Nee. Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor tijdige betaling van jouw huur en servicekosten.

Moet ik een waarborgsom betalen?

Na ondertekening van het huurcontract dien je naast de inschrijfkosten, tweemaal de huur als waarborgsom te betalen.

Wanneer krijg ik aan afrekening van de servicekosten?

Binnen 6 maanden na het einde van een kalenderjaar ontvang je een afrekening van jouw servicekosten.

Krijg ik huurtoeslag?

Mogelijk kom je in aanmerking voor huurtoeslag. Of dat het geval is hangt onder meer af van je leeftijd en inkomen. Op de site van de Belastingdienst kun je checken of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.

covid-19

Welke maatregelen zijn er getroffen om het gebouw COVID-19 veilig te houden?

Wij zullen de meest recente Covid-19 veiligheidsrichtlijnen van de Nederlandse overheid volgen om al onze bewoners en het onsite team te blijven beschermen. Deze zullen duidelijk gecommuniceerd worden in onze gebouwen. Daarnaast hebben we de frequentie en methode van het schoonmaken van de amenity ruimtes en veelgebruikte voorwerpen, zoals knoppen en deurklinken, verhoogd. Wij zullen alle bewoners op de hoogte blijven houden van alle veranderingen op het gebied van overheidsvoorschriften en -maatregelen en de gevolgen daarvan voor het gebouw.

Moet ik een mondkapje dragen als ik door het gebouw loop?

Hoewel het niet verplicht is, raden wij alle bewoners en bezoekers ten zeerste aan een niet-medisch mondkapje te dragen in onze openbare ruimten en wanneer zij gebruik maken van de liften.

Wat gebeurt er als ik (of mijn partner) positief word getest op Covid-19?

Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan Covid-19, verzoeken wij je dringend de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij willen graag op de hoogte blijven om je waar mogelijk bij te staan en de verspreiding van het virus te helpen beperken. Uiteraard zullen wij jouw privacy respecteren. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten.

Kan ik om steun vragen als ik in quarantaine zit?

Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan COVID-19, gelieve dan de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij zijn er om je te helpen waar we kunnen en we zullen uiteraard jouw privacy respecteren. Wij kunnen je helpen met praktische zaken zoals het buitenzetten van vuilnis en het bezorgen van jouw (online) boodschappen aan huis.

Wat gebeurt er als (andere) bewoners in het gebouw positief getest worden op Covid-19?

Wij blijven alle bewoners er op aandringen om de Service Desk te informeren wanneer zij positief getest zijn of in isolatie moeten voor vermoedelijke Covid-19 blootstelling. We willen graag op de hoogte blijven om waar nodig te kunnen helpen en om de verspreiding van het virus te beperken. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten. Het is van cruciaal belang dat iedereen de maatregelen en richtlijnen van de overheid inzake hygiëne en sociale afstand blijft naleven.

Als de amenity ruimten gesloten worden vanwege overheidsmaatregelen, krijgen we daar dan een vergoeding voor?

Wij sluiten de amenity ruimten alleen als dit nodig is als gevolg van de Nederlandse overheidsmaatregelen en beperkingen. Als dat het geval is, zullen wij de servicekostenbijdragen voor deze amenity ruimten financieel compenseren.

Waar kan ik me laten testen?

Wij verzoeken iedereen dringend zich te laten testen als je luchtwegklachten hebt (hoesten, neusverkoudheid, keelpijn of longontsteking), die vaak gepaard gaan met koorts, of als je in contact bent geweest met een besmet persoon of een verhoogd risico op besmetting hebt gelopen in het kader van bron en contact onderzoek. Deze test is gratis. Voor meer informatie en testlocaties kun je terecht op https://coronatest.nl/ of bellen naar: 0800 1202.

Zal de Service Desk beschikbaar blijven tijdens Covid-19?

Ja, het Service Desk team zal diensten blijven verlenen en bewoners helpen waar zij kunnen. Om onnodige blootstelling van zowel bewoners als van het Service Desk team te beperken, worden bewoners vriendelijk verzocht om de Service Desk via e-mail en telefoon te benaderen.

Hoe worden onderhoudswerkzaamheden Covid-proof uitgevoerd in mijn appartement?

Wanneer je een maintenance request indient via het bewonersportaal, zal ons team jou eerst bellen om een aantal basisvragen over jouw gezondheid te stellen. Mocht je symptomen krijgen voordat jouw aanvraag is opgelost, dan vragen wij je vriendelijk ons daarvan op de hoogte te stellen.

Onze Maintenance zal opnieuw een aantal basis gezondheidsvragen stellen voordat zij jouw woning betreden. Als zij enige twijfel hebben over jouw fysieke welzijn, zullen zij jouw woning niet te betreden. In die situatie zal de Service Desk telefonisch contact met je opnemen om verdere afspraken te maken.

De monteurs zijn verplicht een mondkapje en handschoenen te dragen. De monteur zal je vragen de ramen open te zetten voor extra ventilatie voordat hij het appartement betreedt. Ook zal je vriendelijk worden verzocht om op de gang te wachten terwijl het probleem wordt verholpen of een gezichtsmasker te dragen als je liever in jouw woning blijft. Er moet altijd een minimale afstand van 1,5 meter in acht worden genomen.

Gaan jullie door met het organiseren van evenementen voor bewoners?

Helaas worden fysieke evenementen voor bewoners uitgesteld. We weten dat de huidige omstandigheden voor iedereen zeer veeleisend zijn, vooral voor degenen die in een eenpersoonshuishouden wonen of ver weg van hun thuisland zijn. Hoewel we geen fysieke bewonersevenementen kunnen organiseren, nodigen we alle bewoners uit om mee te doen en bij te dragen aan onze online campagne via onze socialemediakanalen en via de hashtag #AllYouNeedIsHome. De campagne omvat leuke, work-outs en live evenementen en workshops.

Worden pakketjes aangenomen?

Om de blootstelling door leveringen in onze gebouwen te verminderen, raden wij je aan om gebruik te maken van MYPUP; snel, gratis, handig en Covid-proof. De lockers kunnen touchless geopend worden met behulp van de app. Als je nog niet geregistreerd bent, download dan de app of ga naar www.mypup.nl.

Waar kan ik de meest recente updates van de Nederlandse overheid vinden?

Alle actuele maatregelen en updates van de Nederlandse overheid zijn te vinden via https://www.government.nl/topics/c/coronavirus-covid-19 (Engels) en de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) via: https://www.rivm.nl/en.

Ik verlaat mijn woning voor meer dan 2 weken, wat moet ik doen?

Als je van plan bent jouw woning langer dan twee weken te verlaten, verzoeken wij je om de koelkast/vriezer leeg te maken, het vuilnis weg te gooien, de stekker uit het stopcontact te halen, de ramen te sluiten en de verwarming lager te zetten. Wij stellen het op prijs als je de Service Desk via e-mail informeert als je van plan bent langer dan twee weken weg te gaan.

Like ø Vibe?